Nie od dziś wiadomo, iż skuteczność reklamy jest uwarunkowana wieloma czynnikami. Dobra reklama powinna oddziaływać na odbiorców, budzić pozytywne emocje i pozostać w pamięci na dłużej. Jasność i unikalność przekazu powinna zatem stanowić o sile naszej marki. W tym artykule podpowiemy na, co uważać przy tworzeniu filmów reklamowych i innych produkcji video. Jakich błędów unikać, tworząc reklamę?
Filmy reklamowe – dlaczego są istotne?
Dziedzina, jaką jest video marketing, nieustannie ewoluuje. Filmy reklamowe są coraz częściej wykorzystywanym narzędziem przy budowaniu świadomości własnej marki. Dobrze zrobiony materiał video sprawdzi się niezależnie od branży, przy tym pozwalając nam na promocję usługi czy dokładne pokazanie produktu.
Produkcja filmów reklamowych wymaga od nas wiedzy i doświadczenia. Bez znajomości pewnych technik i zasad zatem się nie obejdzie. Jeśli reklama nie jest twoją dobrą stroną, zajrzyj na stronę – https://flipside.pl/filmy-reklamowe/. Firma Flipside pomoże ci wznieść twoją markę na wyższy szczebel i zainteresować sobą nowych odbiorców. Tymczasem przejdźmy do meritum! Czego nie wolno robić w kampanii reklamowej?
Brak szczerości
Podstawą przy tworzeniu przekazu reklamowego jest szczerość i jasność przekazu. Jednym z częściej popełnianych błędów jest niedosyt informacji lub wręcz ich zatajanie. Pomijając istotne treści, świadomie robimy sobie antyreklamę. Daj odbiorcy to, czego rzeczywiście potrzebuje i nie owijaj w bawełnę.
Brak sprecyzowanego celu
Tworząc kampanię reklamową warto zastanowić się, jaki jest nasz cel i jakie wartości chcemy przekazać. Bez określenia celu i kierunku działania, nawet doskonale opracowana strategia marketingowa może nie być w pełni skuteczna. Ustal cel i działaj.
Kwestia wizualna
Budowanie wizerunku marki poprzez wykorzystywanie reklamy jest ciekawym sposobem dotarcia do klientów. Niemniej często zapominamy o jakości naszych treści, skupiając się na ograniczonym budżecie. Dobrze opracowana strategia nie zawsze musi wiązać się z wysokimi kosztami. Skuteczny przekaz reklamowy powinien być atrakcyjny dla ludzkiego oka. W dobie social mediów uwielbiamy to, co ładne i ciekawe. Niskiej jakości produkcja nie spotka się z zainteresowaniem wśród odbiorców, a nas narazi na dodatkowe koszty.
Nieodpowiednie treści
Problemem niektórych twórców jest brak wyczucia przy tworzeniu kampanii reklamowej, co zaś sprawia, iż bardzo często są one negatywnie odbierane. Zły wydźwięk naszych działań może nieść nieprzyjemne w skutkach konsekwencje, a uzyskane rezultaty będą dalekie od pożądanych. Zadbaj, by udostępniane treści w pełni zgodne z powszechnymi wartościami moralnymi. Nasz przekaz powinien być w pełni akceptowalny wśród społeczeństwa.
Błędy językowe
Jak mówią, reklama rządzi się swoimi własnymi prawami. Wszechobecny dostęp do treści reklamowych sprawia, iż często nawet nie zwracamy uwagi na istniejące błędy. Chwytliwe treści mogą być odbierane na różny sposób, a co za tym idzie, niekiedy trudno wychwycić pewne niedociągnięcia. Pomimo wsparcia wyszkolonego grona specjalistów, firmy często pozwalają sobie na zaistnienie błędów językowych w reklamie. Jest dość powszechne zjawisko, które z jednej strony może stanowić doskonały chwyt marketingowy, a z drugiej zostać uznane za karygodny błąd, o którym odbiorcy nie zapomną…
Słabe targetowanie
Czy wiecie, na czym skupiają się specjaliści od reklamy? Na odpowiednio określonym targecie. Bez tego ani rusz! Nawet najlepsza kampania reklamowa nie przyniesie rezultatów, jeśli nie skonkretyzujemy naszej grupy docelowej. Działaj tam, gdzie twoja usługa jest pożądana. Przekaz skierowany do osób powyżej 40. roku życia będzie nieskuteczny, jeśli wokół siebie skupisz odbiorców z zupełnie innego przedziału.
Bezmyślne naśladownictwo
Tym, co istotne przy działaniach marketingowych jest obserwacja rynku i znajomość potrzeb oraz oczekiwań odbiorców. Sprawdź, jak działają firmy konkurencyjne i czerp z nich przykład. Analizuj, a nie kopiuj! Pamiętaj, że twoja konkurencja może mieć inny cel czy odmienne grono odbiorców. Powtarzając ich działania marketingowe czy korzystając z tych samych narzędzi i zabiegów, sami sobie szkodzimy!