Obecnie jesteśmy zasypywani informacjami z każdej strony, od tradycyjnych form przekazu po Internet. Codziennie widzimy setki nowych treści, a większości z nich nie jesteśmy w stanie zapamiętać. Szybki rozwój metod komunikacji sprawił, że tekst nie jest przyjemny w odbiorze, teraz na pierwszy plan wysuwa się ruchomy obraz. Za chwile dowiesz się, dlaczego warto inwestować w spoty reklamowe oraz inne filmy promujące twoją firmę.
Co to jest spot reklamowy?
Spot reklamowy to film, który ma na celu promowanie wizerunku twojej firmy albo usługi czy produktu, który masz w swojej ofercie. Takie wideo ma wzbudzić wśród grupy docelowej chęć kupna i podjęcia współpracy z twoją marką. Wyprodukowanie spotu reklamowego firmy jest skutecznym sposobem na marketing. Jeśli jesteś zainteresowany wdrożeniem tego pomysłu w swojej działalności, skorzystaj z pomocy https://flipside.pl/filmy-produktowe/, którzy specjalizują się w rozwijaniu biznesu wideomarketingiem.
Poznaj 5 powodów, dla których warto inwestować w spoty reklamowe.
Brak czasu na czytanie
Życie w ciągłym biegu, nadmiar obowiązków, gonitwa myśli i nadmiar bodźców przyczyniły się do tego, że odbiorcy treści nie mają czasu na przeczytanie kilku linijek tekstu. Dlatego należy docierać do nich i formułować komunikaty w inny sposób. Filmy są chętniej oglądane, ponieważ nie zmuszają ludzi do wysiłku. Łatwiej też przykuć i zatrzymać uwagę estetycznym wizualnie obrazem, niż blokiem tekstu, którego nikt nie przeczyta ze zrozumieniem. Informacje przekazywane są szybciej, a przy tym prostsze staje się stosowanie funkcji perswazyjnej, ponieważ powiedziana na żywo jest bardziej wiarygodna.
Wiele kanałów dystrybucji
Raz nagrany film produktowy możesz umieścić w różnych miejscach. Nie ograniczaj się tylko do strony internetowej swojej firmy, ponieważ istnieje ryzyko, że zobaczy go mało osób. Koniecznie załóż konto na YouTube oraz we wszystkich mediach społecznościowych, szczególnie na Facebooku i Instagramie. Możesz pokusić się także o publikowanie spotów na TikToku. To już nie tylko aplikacja dostarczająca rozrywki, ale wiele marek zaczyna promować tam swoje biznesy. Istnieją też inne portale, w których możesz udostępniać filmy. Zwiększysz w ten sposób zasięgi spotu oraz rozszerzysz grono odbiorców, do którego ma trafić.
Budowanie zaufania
Produkcja filmów produktowych i spotów reklamowych wzbudza zaufanie do firmy. Dzięki temu, że pokazuje się ludzkie oblicze, to wokół marki i oferowanych produktów powstaje zjednoczona społeczność, a także tworzy się więź między firmą a klientem.
Pozycja eksperta
W spotach reklamowych przekazujesz wiedzę o firmie, produktach, procesach obejmujących tworzenie czegoś. Można tworzyć kontent oparty o zagadnienia dotyczące działalności przedsiębiorstwa czy filozofię, jaka jej przyświeca. Te czynniki sprawiają, że firma staje się autentyczna w oczach klienta, co przekłada się na poczucie bezpieczeństwa i zaufania waszej ofercie. Osoba przedstawiająca komunikat odgrywa rolę eksperta w dziedzinie, którą się zajmuje, wie o czym mówi i zna się na tym. To także ma duże znaczenie w pozyskiwaniu klientów.
Filmy wysoko pozycjonują strony internetowe
Nagrywanie spotów reklamowych i udostępnianie ich w internecie daje duże szanse na wyświetlanie twojej strony na szczycie w wyszukiwarce Google. Użytkownicy częściej klikają tam, gdzie widzą obraz lub film. Spędzają też więcej czasu na stronie, ponieważ film aktywizuje ich do konkretnego działania. Zachowania te są na bieżąco monitorowane przez różne algorytmy, a to otwiera drzwi do sukcesu twojej firmie.
Inwestycje w wideomarketing zawsze się opłacają, a po jakimś czasie nakład finansowy włożony w reklamę, zwraca się. Spoty reklamowe są również trwałym komunikatem, utrzymują się tak długo, dopóki ich nie usuniesz, dlatego bezterminowo zwiększają zasięg i pozyskują nowych klientów. Jeżeli jeszcze nie nagrywasz filmów produktowych, najwyższy czas to zmienić.