Gadżety reklamowe są aktualnie jedną z najpopularniejszych metod reklamowych. Możemy ich używać w formie marketingowej, ale również employer brandingowej, dzięki czemu nasi pracownicy będą się czuli docenieni, co z kolei może wpłynąć na ich efektywność. Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe? Tego dowiecie się, czytając poniższy artykuł.
Niski koszt gadżetów reklamowych
Jednym z głównych powodów popularności tej formy reklamy jest oczywiście jej niski koszt. Wyprodukowanie dobrej jakość drobiazgów reklamowych z naszym logo jest niezwykle tanie. Cena często oscyluje wokół kilku złotych. Biorąc pod uwagę fakt, jak dobrze takie małe prezenty reklamowe wpływają na osobę obdarowaną i jakie mogą przynieść długofalowe zyski, kupno gadżetów po prostu się opłaca.
Świetnym przykładem niskokosztowych gadżetów reklamowych, które z powodzeniem spełniają swoją funkcję, są kubki reklamowe. Tutaj: https://ceramika-reklamowa.com.pl/k/kubki-magic/ możecie znaleźć ich ciekawe rodzaje, chociażby magic mug, który zmienia kolor pod wpływem temperatury.
Tworzenie pozytywnych skojarzeń wokół marki
Kolejnym powodem, dla którego warto inwestować w gadżety reklamowe, jest oczywiście budowanie pozytywnego wizerunku marki. Dzięki temu, że gadżety reklamowe to produkty, które nadają się do codziennego użytku, osoby, które je dostają, będą prawdopodobnie z nich korzystać na co dzień, co spowoduje ciągłą styczność z logo lub nazwą naszej firmy. Bardzo jednak ważne jest to, czy dobierzmy gadżety do odpowiedniej grupy społecznej.
Obdarowując starsze osoby pendrivem, niekoniecznie musimy się spotkać z aprobatą, ponieważ seniorzy w dalszym ciągu korzystają z bardziej tradycyjnych metod archiwizacji. Dlatego lepszym pomysłem byłoby podarowanie im na przykład zeszytu lub ciekawego notesu. Dobieranie prezentów do grupy odbiorczej z pewnością zminimalizuje niepożądany efekt wrzucenia gadżetu reklamowego do szuflady.
Reguła wzajemności
Ostatnim powodem, dla którego warto inwestować w tego rodzaju gadżety, jest działanie reguły wzajemności. Jeden z psychologów na podstawie obserwacji i wyników wielu badań, odkrył istnienie specyficznej zasady, której ulegamy zupełnie nieświadomie. Mianowicie – jeżeli ktoś da nam coś za darmo, czujemy się zobowiązani, żeby w jakiś sposób mu się odwdzięczyć.
I właśnie wykorzystując tę regułę, w momencie, gdy obdarowujemy naszych potencjalnych klientów, czy kandydatów na pracowników jakimś małym upominkiem z logo, to pojawia się u nich silna chęć odwdzięczenia się, dlatego taki zabieg zwiększa prawdopodobieństwo do skorzystania z naszych usług, kupienia naszego produktu, czy też zatrudnienia się właśnie w naszym przedsiębiorstwie w przyszłości.
Inwestowanie w gadżety reklamowe jest bardzo opłacalne, ponieważ dzięki kupieniu pewnej ilości tych drobnych upominków, jesteśmy w stanie zbudować pozytywny wizerunek naszej marki, który przyniesie prędzej, czy później zyski naszej firmie. Warto wybrać tę formę reklamy, ponieważ koszt gadżetów jest niski, a ich działanie bardzo skuteczne.