Sławne marki a stereotypy

Jednorazowa sytuacja może sprawić, że umysł ludzki będzie postrzegał rzeczywistość w określony sposób. Ukształtowana opinia to wynik zasłyszanych porzekadeł lub własnych doświadczeń. Jeśli lubiłeś jeździć konkretnym autem, prawdopodobnie rozważysz zakup kolejnego spod tej samej marki. Jednak firmy samochodowe często muszą mierzyć się ze stereotypowym postrzeganiem swoich produktów, i to nie koniecznie pozytywnym. Zobacz, 10 marek splamionych stereotypami!

Stereotypy – czym są?

Jest to sposób kategoryzowania rzeczywistości w uproszczony obraz, który nie zawsze jest zgodny z prawdą. Stereotypy pozwalają wygodnie patrzeć na świat, szybko definiując określone zjawiska pod znanymi naszemu mózgowi względami. Jest to wynik posiadania zbyt małej lub zbyt obszernej wiedzy na dany temat. Stereotypy spełniają następujące funkcje:

  • Poznawczą – rozpoznanie;
  • Społeczną – przypisanie do jakiejś grupy;
  • Wartościującą – nadanie rangi;

Marka, a stereotyp

Marka podobnie jak stereotyp pozwala na:

  • Rozpoznanie produktu;
  • Wyrażenie przynależności do danej grupy;
  • Zdobycie wiedzy, czego się spodziewać;

Dlatego przy kształtowaniu wizerunku marki kluczową rolę odgrywa branding, pozwalający na przypisanie danej marce konkretnej etykiety.

Przybranie przez markę określonego charakteru może być wykorzystywane, kiedy nagrywasz filmy reklamowe. Jeśli znasz sposób, w jaki Twoja marka jest umieszczona w świadomości klienta, masz możliwość wymyślania scenariuszy, które zapewnią oczekiwany odbiór. Produkcja filmów reklamowych zgodnych z Twoimi zamierzeniami to kluczowy element ich skuteczności. Jeśli rozważasz taką formę promocji swoich produktów, zapoznaj się z ofertą: https://flipside.pl/filmy-reklamowe/.

Marki aut postrzegane stereotypowo

Na pewno słyszałeś, że japońskie marki są niezawodne, a niemieckie auta są najsolidniejsze? Wybór samochodu to poważna sprawa, uwzględniająca wiele czynników: wygoda, bezpieczeństwo i opinia innych! Dokładnie – posiadanie auta danej marki, kształtuje to, jak jest postrzegany jego właściciel. Stereotypy dotyczą:

  • BMW – kierowców cechuje brawura, brak ostrożności w jeździe, niestosowanie się do przepisów ruchu drogowego i nieużywanie kierunkowskazów;
  • Alfa Romeo – osoby stawiające styl i estetykę ponad treść i funkcjonalność;
  • Skoda – nudziarz, osoba z przeciętnym życiem, unikająca ekscytujących wydarzeń;
  • Volkswagen – osoba bez fantazji, nieznająca się na samochodach, kierująca się opinią, że auta tej marki nigdy się nie psują;
  • Volvo – auto dla emeryta lub dużej rodziny, której zależy na bezpieczeństwie i stabilności;
  • Mercedes – osoba, którą stać na zakup luksusowego samochodu, mogąca pozwolić sobie na tak duży wydatek;

Szybkie skojarzenia w marki splamione stereotypami:

  • Skoda – typowa służbówka;
  • Toyota – niezawodność;
  • BMW – szybka jazda;
  • Mercedes – komfort i elegancja;
  • Volvo – bezpieczeństwo;
  • Nissan – godny polecenia;
  • Honda – doskonała jakość wykonania;
  • Mazda – trwałość;
  • Citroen – same problemy;
  • Peugeot – beznadziejny i usterkowy.

Zgadzasz się z tymi stwierdzeniami?  

Branżą motoryzacyjną rządzą stereotypy. Dlaczego? Zakup auta to poważana decyzja, w której częściej kierujemy się opiniami innych, niż decydujemy się na inwestycję, pozwalającą wyrobić nam własne zdanie.

admin

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *