Aktywny wypoczynek – 5 korzyści z jazdy na rowerze

Kto w tym sezonie wskoczył na rower i już pedałuje? Jazda na rowerze to same korzyści dla naszego organizmu. To skuteczny, prosty i przyjemna sposób aby sprezentować sobie odrobinę zdrowia, zabawy i nie być zmuszonym do stania w korkach. Będąc dzieckiem, każdy z nas ścigał się i nie raz pozdzierał sobie kolana, jednak to zawsze było akceptowane ryzyko. Niestety, w dorosłym życiu ciężko znaleźć nam czas na regularne treningi, a tryb życia wymusza inne środki transportu niż rower. Mimo wszystko pomyślmy przez moment o sobie i chociaż w jeden dzień wsiądźmy na rower.

Rower dobry na wszystko

Jednak rower to nie tylko samo zdrowie, to przede wszystkim aktywna forma wypoczynku, która pozwala na rozmaite wycieczki i oglądanie piękna przyrody. Dobrą i ciekawą trasą jest droga wzdłuż polskiego wybrzeża. Malownicze widoki, Bałtyk i plaże to świetny pomysł na wakacyjny urlop. Regionem bogatym w ścieżki jest również Doliny Baryczy – przepięknie zielona, Wyżyna Krakowsko-Częstochowska i okolice Dolnego Śląska (szlakiem zamków). Rower daje możliwość na wyciszenie się i totalne odprężenie, bo nic tak nie relaksuje jak odpoczynek po zdrowym wysiłku. Jedynymi przeciwwskazaniami są schorzenia układu krążenia oraz choroby stawów i kręgosłupa.

Serce jak dzwon!

Recepta jest prosta. Zrównoważona jazda rowerem wpływa korzystnie na układ krążenia. Organizm chroni się przed nadciśnieniem i chorobami serca. Rytmiczne pedałowanie sprawia, że serce się uspokaja. Skurcze stają się pełniejsze, krążenie przyśpiesza, a ciśnienie tętnicze spada. Narządy wewnętrzne się dotleniają. Unikamy miażdżycy, spada ryzyko wystąpienia zawału lub choroby niedokrwiennej serca. Rower leczy też z cholesterolu, wystarczy cztery razy w tygodniu pojeździć przed 30-40 minut, by samoczynnie obniżyć poziom „złego” cholesterolu (LDL), ale też podwyższyć poziom „dobrego” (HDL).

Nogi ze stali!

Podczas jazdy pracuje praktycznie cała dolna połowa. Najbardziej jednak łydki. Lepiej, gdy przejażdżka trwa dłużej i jest mniej intensywna. W równym tempie, po prostej drodze ok. 15 km na godzinę.  Jeśli chcemy wzmocnić dodatkowo mięśnie rąk i klatki piersiowej, wybierajmy górki i podjazdy.

Ból pleców? Zapomnij!

Nic tak jak rower, w prosty sposób, nie wzmacnia pleców. Podczas jazdy pracuje cały dolny, lędźwiowy odcinek. By obyć się bez bólu – trzeba dobrać właściwe siodełko. Ważne – sylwetka nie może być zbyt wyprostowana.

No stress!

Poprzez zwinność roweru, można bez problemu przejechać praktycznie wszędzie. Korkom na mieście mówimy nie, relaksowi tak. Unikanie stresu związanego z jazdą samochodem zmniejsza ryzyko chorób układu nerwowego. Poza tym jazda na rowerze uodparnia nas i pozwala lepiej znosić sytuacje stresowe w życiu.

Waga w dół!

Godzina spokojnej jazdy na rowerze pozwala spalić nawet 500 kalorii. I to bez większego trudu. Systematyczna jazdą skutecznie poprawia kondycję, a waga spada w dół.

Puchar Świata w Skokach Narciarskich Zakopane 2018 – poradnik prawdziwego kibica

Puchar Świata w Skokach Narciarskich Zakopane 2018

Obecnie trwa wielka rywalizacja skoczków podczas Pucharu Świata w Skokach Narciarskich 2018, a emocje sięgają zenitu. Na horyzoncie pojawiają się pierwsi potencjalni zwycięzcy, jednakże wszystko może ulec zmianie. Warto bliżej zaznajomić się z tematem. W artykule przedstawimy aktualne wiadomości dotyczące przebiegu mistrzostw oraz sylwetki najlepszych skoczków.

Czytaj dalej →

Mistrzostwa Europy w Siatkówce Mężczyzn Polska 2017 – poradnik kibica

mistrzostwa europy

Kibicujesz podczas Mistrzostw Europy w Siatkówce w 2017? To fantastycznie, ale czy wiesz, jak to robić w taki sposób, abyś mógł powiedzieć o sobie, że jesteś prawdziwym fanem? Zagrzej swoją drużynę do walki w profesjonalny sposób! Przeczytaj poradnik kibica a będziesz wiedział co powinieneś zrobić.

Czytaj dalej →

Moto GP w Brnie – jak bilet wybrać i gdzie go kupić?

moto gp

Już w sierpniu, na torze circuit odbędą się zmagania najlepszych motocyklistów świata podczas wyścigów Grand Prix. Będzie to z całą pewnością bardzo emocjonujące wydarzenie, tym bardziej, że będzie miało miejsce na jednej z najszybszych tras w Europie. Warto zobaczyć to na żywo, ponieważ nie każda impreza sportowa jest w stanie dostarczyć tyle adrenaliny i dobrej zabawy co Moto GP

Czytaj dalej →

Nordic walking. Efektywna forma rekreacji dla każdego

Ludzie wymyślili mnóstwo sposobów aktywnego spędzania czasu. Codziennie widujemy w parkach i na ulicach tłumy biegaczy, rowerzystów, ludzi jeżdżących na rolkach czy uprawiających jogę, a oprócz tego co raz częściej „kijkarzy”, swobodnie poruszających się na dodatkowych „kończynach”. Nordic walking to świetny sposób na zachowanie aktywności fizycznej, a ten artykuł ma na celu uświadomienie tym, którzy jeszcze nie zaczęli maszerować z kijkami, zalet tej formy rekreacji.

Czytaj dalej →